Online concurrentie-onderzoek

Dit geavanceerde onderzoek helpt je marketingbudget effectiever in te zetten.

​Tegenwoordig zien zelfs de meest conservatieve branches dat hun klanten online producten aanschaffen. Zelfs wanneer dit online niet mogelijk is, vindt de orientatie meestal online plaats. Dit biedt een hoop kansen voor grondig onderzoek. Kojaki gebruikt uiteenlopende softwaretools waarmee goede inzichten verkregen worden in doelgroepen. De volgend vragen worden beantwoord:

Concurrentie-analyse

Als eenmaal doelgroepen in kaart zijn gebracht is het verstandig goed te kijken naar concurrenten. Vooral online is er vaak een gevestigd orde, dominante partijen die veel bezoekers trekken. Voordat er verder geld wordt geïnvesteerd in marketing en bijvoorbeeld website-uitbreidingen is het handig eerst in kaart te brengen waar kansen liggen. Waar is de concurrentie relatief zwak, waar worden potentiële klanten niet goed bediend? Een online concurrentie-onderzoek brengt ondermeer de volgend zaken in kaart:

Als Kojaki een dergelijk onderzoek uitvoert ontvang je als opdrachtgever een helder overzichtelijk rapport met altijd een eenvoudige samenvatting en heldere actiepunten. Daarnaast worden alle bevindingen rustig face to face besproken en toegelicht. Voor een dergelijk gesprek trek ik meestal een uur of drie uit. De hierboven genoemde zaken zijn slechts het topje van de ijsberg. Het rapport zal worden voorzien van meer gedetailleerde variabelen zoals, keywordvolumes, keywordkansen, domain autority concurrenten, non follow links enzovoort. Het is niet nodig de ins en outs van technische internet termen of Search Engine Optimization te begrijpen. Afhankelijk van de complexiteit van de opdracht, bedraagt de investering van een online doelgroepen en concurrentie-onderzoek tussen de €2.500,- en €4.000,-

Vul onderstaand formulier in wanneer ik je kan helpen met een dergelijk onderzoek of wanneer je nog wat meer informatie nodig hebt.

Vergeet uw naam niet in te vullen.
I followed his SEO master class. It gave great insight. Larry Page
He makes me proud to be Dutch.Johan Cruijff
Kojaki user interfaces are very ZEN. Kodo sawaki

Consultancy